Tuesday 2 September 2014

BADAN AMAL TAK PERLU DAFTAR

Zahid Hamidi Kantoi Malu - Unit Amal Tak Perlu Daftar ROS Kata Mahkamah!


Padan muka kat dia.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Benda takde isu nak buat isu. Yang aku pelik kenapa sekarang setelah ;

1. PDRM berkali2 puji kerjasama unit amal yang membantu POLIS mengawal kesesakan lalu lintas sepanjang aktiviti parti/demo.

2. Geng2 BN sendiri pernah puji unit amal yang membantu kutip sampah dan bersihkan lokasi aktiviti parti/demo selepas tamat event.

Tak pasal2 dah kantoi malu si Zahid Hamidi tue. Dia nak tembak PPS. Itupun tembak PPS secara keterlaluan. Sampai out of topic. Dah alang2 tembak PPS nak tembak unit amal. Tembak punya tembak dia yang kena tembak. Bodoh. Kerja ko pun tak betul. Ada ahti nak betulkan orang lain. Sampai sekarang aku tengok masih terdapat warga asing yang jadi jaga. Ce citer kenapa? Apa yang si Zahid Hamidi tue buat? Dah tamat ke wayang tunjuk bagus macam buat kerja depan media dalam isu pegawai bank kena tembak dengan pengawal keselamatan warga asing?

HAHAHAHA..

Zahid Hamidi dikantoikan oleh JUHAM iaitu Noorazmir Zakaria. Macam mana?

1. Pada tahun 2011 beberapa petugas unit amal ditahan dan didakwa di mahkamah.

2. Kerana mereka participate dalam satu demo mahsuhkan ISA di ibu kota.

3. Kes dibicarakan di mahkamah majistret KL yang mana ketika itu pihak pendakwaraya gagal memutuskan kes itu secara prima facie bahawa perlunya unit amal berdaftar di bawah ROS.

Prima facie kat sini bermaksud hujah ataupun bukti yang mencukupi (dalam rangka munasabah, logik, berasas) untuk menyakinkan mahkamah bahawa wujudnya elemen utama (kesalahan) bagi mengerakkan pertuduhan (penghujahan oleh pendakwa kepada tertuduh) selanjutnya.

Maksudnya apa?

Maksudnya pihak pendakwaraya = kerajaan Malaysia gagal mengemukakan hujah solid, bukti mahupun keterangan yang kukuh untuk menyabitkan bahawa unit amal sememangnya perlu berdaftar di bawah ROS untuk membolehkan mereka beroperasi.

Ini bukan diputuskan oleh ahli pas. Ulama2 dalam pas ke. UG ataupun tak UG. Tapi ini keputusan mahkamah. Undang2 punya cerita. Undang2 membenarkan unit amal untuk terus berfungsi biarpun tanpa perlu berdaftar dengan ROS.

Macam mana Zahid? Mana nak sorok muka oi?

KAH KAH KAH

kredit: amenoworld

No comments: