Sunday 5 October 2014

ILMU DAN IMAN TIDAK DIWARISI






Lawak Pecah Perut Nik Abduh - Kuasa Besar Dunia Cuba Jatuhkan Hadi Awang


Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini mendakwa dasar konsisten PAS untuk menegakkan Islam menyebabkan terdapatnya konspirasi antarabangsa untuk menjatuhkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Majlis Syura Ulama parti itu.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata, serangan tersebut dilakukan dengan melemahkan pimpinan dalaman kerana tidak mahu PAS menjadi parti yang kuat dan mendominasi Pakatan Rakyat (PR).


"Jika anda bertanya, adakah gerakan menjatuhkan Tuan Guru (Hadi Awang) dan memperlekeh Majlis Syura Ulama PAS projek konspirasi musuh Islam antarabangsa? Saya jawab ya," kata Nik Abduh seperti disiarkan portal milik parti itu, Harakahdaily hari ini.

"PAS mesti diserang. Ia mesti dipinggirkan daripada menjadi kekuatan utama dalam PR, mesti dilemahkan daripada dalam.

“Kekuatannya mesti diragut dan dibiarkan hidup dengan kekuatan baru yang bersedia menolak seruan ke arah syariat Islam."

Anak kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu yang sebelum ini mengatakan PAS dibuli PKR dan DAP mendakwa, pihak Barat dan musuh Islam tidak mahu melihat parti itu menjadi parti tunjang yang Malaysia seperti Umno satu hari nanti.

"Ini merimaskan Barat dan musuh Islam antarabangsa. Justeru dengan Barisan Nasional (BN) yang semakin tua dan di ambang kejatuhan, kehadiran PAS sebagai pemain utama dalam pakatan pembangkang cukup merimaskan," katanya.

Ahli Parlimen penggal pertama itu turut menyeru ahli PAS untuk sedar dengan kebenaran tersebut.

Katanya, serangan terhadap Majlis Syura Ulama kerana pihak musuh Islam mengetahui ia merupakan kekuatan sebenar PAS.

"Mereka menemukan kekuatan asal itu berpaksi dan berpangkal di dalam institusi Majlis Syura Ulama PAS yang diketuai Mursyidul Am dan kehadiran para ulama yang memimpin parti PAS diketuai presiden PAS," katanya.

Beliau berkata, pihak Barat sebelum ini berjaya dilakukan di Mesir apabila bekas presiden negara itu Mohamed Morsi digulingkan kerana menggunakan demokrasi untuk memperkenalkan Islam yang benar dan adil..

"Mereka juga melakukannya di Syria. Penentangan dan jihad yang dimulakan fatwa para ulama Muslimin yang membenarkan jihad bersenjata ke atas penghisap darah Bashar Al-Assad mestilah disekat, kerana ia pasti berakhir dengan kemenangan kumpulan Islam yang menyeru kepada sistem syariat Islam yang adil dan berjaya.

"Mereka membawa masuk perang mazhab Sunni-Syiah dan golongan ekstrimis terlarang seperti Isis. Maka Syria hancur dan fitnah agama berterusan memporak-perandakan Syria, negara yang dipenuhi ulama besar," katanya. – tmi


Opocot! Konspirasi antarabangsa? Terkejut aku!

Kalau otak mamat ni tidak beronani tak tentu fasal dan memang sungguh ada konspirasi antarabangsa terhadap Ustaz Hadi dan ulama Pas, yang buat konspirasi tu memang bongok of the highest order.

Hello bongok, kalau aku, aku biar je apa depa buat. Dengan Umno pun tak larat nak lawan..

Bukan saja tak larat nak lawan dengan Umno, siap tolong parti perasuah tu lagi macam di Kota Damansara dalam pilihan raya umum 2013 yang lalu.

Kalau betul ada konspirasi tu, babi di Tumpat lagi cerdik dari tukang buat konspirasi tu! - pak Bakaq aka Penarik Beca




Ada konspirasi antarabangsa jatuhkan Hadi dan Ulama PAS, kata Nik Abduh



Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini mendakwa dasar konsisten PAS untuk menegakkan Islam menyebabkan terdapatnya konspirasi antarabangsa untuk menjatuhkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Majlis Syura Ulama parti itu.


Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata, serangan tersebut dilakukan dengan melemahkan pimpinan dalaman kerana tidak mahu PAS menjadi parti yang kuat dan mendominasi Pakatan Rakyat (PR).- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ada-konspirasi-antarabangsa-jatuhkan-hadi-dan-ulama-pas-kata-nik-abduh





KAH KAH KAH

woit
umang aaai...
terkantut wak den
hebat malaon ini
sampai ada konspirasi
kah kah kah
konspirasi global
bukan glokal

===================================
Kredit:
1. Pak Bakar Penarik Beca
2. Tukartiub.blogspot.com
================================================
Kata aku:

Pasai apalah budak ni tak cerdik.  Jauh daripada kebijaksanaan bapaknya. betullah kata orang...Ilmu dan iman tidak diwarisi

1 comment:

Anonymous said...

mg ko nie babi pn//