Saturday, 31 May 2014

SPR PENGKHIANAT MANDAT RAKYAT....CELAKA




Kalau orang ini dianggap pengkhianat, bagaimana penyokong dan pengundi partinya?

942154_127119520822947_693828647_n
Kalau Tun M sebagai master mind yang jalankan projek bagi IC biru pada warga asing…maka dianggap pengkhianat (direct cause)
Orang yang sokong BN berikan IC biru pada warga asing, juga tidak patriotik, maka bukankah pengkhianat juga? (indirect cause)
Orang yang mengundi calon BN bersama warga asing yang ada ic biru yang di dalam PRU Malaysia, boleh tak dianggap sebagai pengkhianat dan tidak patriotik?
Mereka tidak sayang pada negara kerana tidak ada jatidiri bangsa Malaysia, tidak ada maruah sebagai rakyat Malaysia, dan mereka menjadi rakyat yang tidak berdaulat, sehingga sokong pemberi IC biru dan benarkan Bangla mengundi, bukankah ini satu pengkhianatan pada negara juga?
945579_127119867489579_1094196913_n

Selamat datang PM Bangla dan rakyat Bangla ke Malaysia

PM-Bangladesh-Tanding-PM-Malaysia-1

Bapa Blackout dalam kalangan PM

936303_572515162779519_1630474816_n
923225_504884679577737_2025822095_n

20 Fakta Penipuan SPR, Konspirasi BN Dalam PRU 13

dari FB https://www.facebook.com/PolitikKini?ref=stream
Ini yang tersurat
spr1
Ini yang tersirat
spr_love_umno
1- Kenderaan yang membawa peti undi tiba-tiba lari daripada jalan asal ke pusat pengumpulan undi. Menghilang. Kemudiannya muncul balik.
2- Tong peti undi ditukar di pertengahan jalan. Ada juga tong yang hilang.
3- Pada saat-saat akhir, tong yang hilang, tiba-tiba sampai di pusat penjumlahan undi.
4- Di saat kiraan undi yang menunjukkan PR sedang mendahului BN, tiba-tiba blackout.
5- Di saat-saat akhir, BN membantah pengiraan undi yang didahului PR menyebabkan undi terpaksa dikira semula.
6- Beberapa buah teksi berpenumpang daripada luar masuk ke tempat pengundian tanpa ada sebarang sekatan daripada polis sedangkan hanya kenderaan petugas & yang berkenaan dibenarkan masuk itupun sebelum pusat pengundian dibuka. Pengundi hantu?
7- Mat-mat Bangla yang tidak kenal siapakah PM Malaysia dibenarkan untuk mengundi. Polis biar je. Alasannya dia ada IC. Saya tanya anda jujur, anda boleh beza tak seorang bangla dengan seorang mamak? Tengok slang cakap pun dah tahu kan.
8- Orang yang sama mengundi lebih daripada satu pusat mengundi. Macamana tu?
9- Dakwat yang dikatakan kekal sehingga masa 5-6 hari boleh hilang dalam masa 5-6 minit.
10- Seorang yang masih belum mengundi tetapi bila tiba di pusat mengundi, dia direkodkan sudah mengundi. Siapa yang undi untuk dia?
11- Pengundi yang kurang upaya atau uzur, undi mereka dipangkah oleh petugas spr. Bila nak tengok apa yang dipangkahnya, petugas itu tidak membenarkan malah terus memasukkannya dalam peti undi. Mana hak sebagai seorang pengundi?
12- Pegawai SPR yang bertugas di pusat mengundi tidak mahu menandatangani Borang 14 walaupun sudah dikira jelas di pusat itu kemenangan berpihak kepada PR.
13- Di pusat penjumlahan undi, tong dibawa ke sana menaiki teksi ikut jalan belakang? Mana perginya kenderaan rasmi SPR? Kenapa jalan belakang?
14- Undi Awal disimpan di balai polis sebelum 5 Mei tanpa ada seorang pun wakil parti politik dibenarkan untuk mengawasinya?
15- Undi Pos semuanya berpihak kepada BN?
16- Pensel turut disediakan kepada pengundi ketika ingin memangkah? Kenapa tidak bagi hanya pen? Untuk memudahkan usaha memadamnya kah?
17- Sesetengah tempat undi rosak lebih tinggi, daripada undi majoriti. Kenapa?
18- Van berlogo BN masuk…
19. Kertas undi yg telah dipangkah dijumpai di kawasan perumahan (Trengganu)
20. Ada pihak mendakwa telah mengundi sebanyak 2 kali…
INI KALILAH..

Indon, Bangla..mengaku baru lepas mengudi, apa cerita SPR?

944377_407785619328442_2044136348_n
Indon.. dah selasai pon mengundi… SPR CELAKA!!!
Kalau warga asing ini penuh di metropolitan mungkin tidak mengejutkan… Tapi jika beratur untuk mengundi di dungun, semua orang rasa marah…
- King Jason

Pengundi boleh undi 2 kali buat laporan polis

947059_526551027391711_704901112_n945062_456643974430380_1519823904_n
BUKTI KUKUH PENIPUAN SPR! bacalah, laporan POLIS pun sudah di buat, seorang ANAK MUDA mengundi 2 kali dalam 1 masa di kuantan, oleh kerana beliau tidak mahu bersetongkol dengan kerajaan 46% BN, maka ini jawapan beliau.. SPR telus ke?
“Saya Mohd Fadhli bin Khaharruddin, membuat laporan mengenai daftar undi yang membolehkan saya mengundi sebanyak 2 kali di pusat mengundi SK Sungai Isap, Saluran 4. Saya mendaftar undi pertama saya pada pukul 10.30 pagi dan undi kedua pada pukul 1.15 petang. Sewaktu undi ke-2 saya tidak membuang undi tetapi berhasrat menyimpan kertas undi dan no saluran sebagai bukti bahawa prosedur dan kredibiliti SPR yang lemah,
seperti dakwat yang tidak kekal dan kebolehan mendaftar 2 kali, tetapi tidak dibenarkan oleh KTM pusat saluran 4. Repot ini dibuat untuk mengelak daripada didakwa mempermainkan sistem pilihanraya. Sekian.”
Draf diatas sudah cukup ringkas menceritakan apa yang berlaku. Disini saya ingin menjelaskan secara teliti untuk menempis tohmahan buah mulut khabar angin liar.
Selesai mengundi buat kali pertama, saya pulang ke rumah dengan niat untuk makan tengahari, saya basuh tangan menggunakan sabun mandi(jenama tidak pasti) dan saya dapati dakwat kekal luntur dijari telunjuk tangan kiri kesannya berpindah ke tangan kanan dalam keadaan comot. Saya cuba menggunakan peluntur (Depex) yang terdapat didalam tandas untuk hilangkan saki baki comot pada kedua-dua belah tangan. Terbukti, jari kiri saya bersih tanpa ada kesan dakwat kekal.
Saya mencari penyelesaian di internet dan media sosial menjumpai banyak lagi kes sama berlaku di serata Malaysia. Hal ini membawa kemusykilan kerana isu dakwat ini telah dibincang sejak 2008 hingga 2013 dan badan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) secara jelas mendakwa dakwat kekal dapat bertahan 5- 7 hari walaupun dibasuh menggunakan medium berbeza.
Saya mengambil keputusan tanpa apa-apa perancangan untuk cuba mengundi buat kali ke-2 pada pukul 1.15 petang. Barisan daftar undi tidak seramai seperti pagi. Saya beratur pada pusat mengundi yang sama, saluran yang sama seperti pada pengundian pertama waktu pagi. Semasa dipanggil untuk daftar undi oleh kerani pengundian,saya ikut prosedur sama; tunjukkan kad pengenalan, jari dicalit dakwat kekal,dan penerimaan kertas undi. Saya berjaya melepasi prosedur yang sama tanpa sebarang masalah! Saya tidak membuang undi, tetapi membawa kertas undi 2 helai dan nombor saluran keluar dan melaporkan kepada polis petugas apa yang berlaku dan menyatakan hasrat untuk membuat laporan polis. Polis itu meminta dan memegang kad pengenalan, dan merujuk kepada pegawai atasan beliau mengenai apa yang berlaku. Ada ramai anggota polis (5-6 orang) di sekeliling saya dan mereka ingin tahu, dan ada yang tidak percaya. Ada yang meminta saya bersumpah dan tidak percaya ini berlaku.
Anggota polis menanyakan soalan “Kenapa kamu mengundi 2 kali?”
Saya balas “Kenapa saya boleh undi 2 kali? Saya tidak perlu bagi jawapan, Encik kena tanya pegawai SPR yang bertugas”. Tiada kata penyelesaian.
Ketua Tempat Mengundi (KTM) Saluran 4 dipanggil untuk memberi jawapan, tetapi jawapan yang diberi “Ini tidak patut terjadi”,”Kemungkinan pengundi terlalu ramai” dan menerangkan prosedur dan pengulangan jawapan sama beberapa kali.
Perbincangan berterusan dan masih tiada kata putus. Calon-calon yang bertanding cuba masuk campur dan mereka meminta bukti saya mengundi 2 kali dan saya menunjukkan kertas undi yang masih bersih tidak bertanda sebagai bukti untuk laporan polis. Tetapi, Ketua Tempat Mengundi tidak membenarkan saya bawa keluar kertas undi tersebut. Saya cuba untuk dapatkan kertas undi itu sebagai bukti untukmengelak didakwa mempermainkan pilihanraya. Masih tidak membenarkan, saya meminta orang ramai yang ada disitu untuk mengambil gambar saya, kad pengenalan, kertas undi 2 helai dan kertas nombor saluran sebagai bukti sebelum menyerahkan kertas-kertas undi dan nombor saluran kepada KTM. Tiada kata putus dari mana-mana pihak, saya meminta kebenaran untuk membuat laporan polis.
Pulang ke rumah, saya bersiap dan mandi kerana ada sedikit kesan dakwat kekal di muka, dan sekali lagi menggunakan medium yang sama, dakwat itu luntur dengan mudah. Abang saya menelefon dan meminta saya pergi ke rumah salah seorang calon untuk mendapatkan butiran peribadi bagi mengelak dari apa-apa kejadian buruk berlaku.
Sesudah itu, saya menaiki skuter ke Balai Polis Kuantan berseorangan membuat laporan. Selesai menaip laporan sendiri, saya diminta tunggu sebentar dan menaiki van polis kembali ke SK Sungai Isap untuk siasatan dan kembali semula ke Balai Polis Kuantan untuk catitan penyataan saya mengenai laporan yang dibuat. Proses menunggu agak lama kerana perlu menunggu Forensik dan jurugambar untuk mendapatkan bukti. Semua selesai lebih kurang pukul 8 malam dan saya dikehendaki ke Balai Polis 13 Mei 2013 ini untuk tindakan selanjutnya.
Hasil siasatan mendapati tempat mengundi menggunakan 2 buku daftar pengundi yang sama dan ditanda oleh 2 kerani pengundian yang berbeza untuk “melancarkan proses mengundi”. Dakwat yang didakwa kekal 5-7 hari, tidak kekal dan ini disahkan olen kerani pengundian SPR dimana mereka sendiri tidak dapat menjumpai sisa atau kesan dakwat kekal pada kedua-dua tangan saya yang membolehkan saya mengundi buat kali ke-2.
Tamat.
Penjelasan;
“Saya membuat laporan, BUKAN ditangkap!” Sila baca banyak kali jika tidak faham.
Saya faham hak saya sebagai pengundi. Saya sedia maklum jika saya ditangkap untuk undi kali ke-2, saya boleh dijatuhkan hukuman bayar rm5000 atau 2 tahun penjara.
Saya non partisan, tegas saya disini. Saya tidak dibayar, bukan ahli dan tidak menuduh mana-mana parti. Saya tidak berniat untuk mencabar SPR, tapi ingin menguji sistem yang dikata “bersih” dan terbaik di dunia. Saya salah seorang rakyat Malaysia yang ingin tahu mengenai dakwaan-dakwaan yang menyatakan kegagalan SPR sebagai sebuah sistem pilihanraya yang telus dan saya sendiri berjaya buktikan. Jika kes saya adalah “kesilapan”, saya ingin tahu, berapa banyak “kesilapan” yang sama berlaku di tempat-tempat mengundi yang lain? Berapa ramai yang membuat laporan dan berapa ramai yang berjaya bolos?
Adakah SPR badan paling bersih di dunia seperti didakwa pengerusinya?
Jawapan saya, tidak.
Anda pula bagaimana?
Yang Benar,
MOHD FADHLI BIN KHAHARRUDDIN

Kertas undi dijumpai dibuang di Terengganu. Apa cerita SPR?

SALAH SATU SEBAB PAS TEWAS DI TERENGGANU
Ada orang jumpa kertas undi di buang.. Kertas itu kebanyakkan pangkah PAS.. Lokasi Kijing, Marang, Terengganu.
933875_445496285538274_619440095_n

Blackout masa pengiraan undi – tektik kotor sejak 1974 setelah banyak kerusi UMNO-Perikatan kalah kepada DAP, Gerakan dan PAS dalam PRU 1969

945396_327226204072974_1408775105_n - Copy

Polis dan FRU lindungi warga asing untuk mengundi di Malaysia Tanah Air ku!

古来市议会国阵在派身份证,还有镇暴队在保护外劳。Majlis Perbandaran Kulai BN is distributing BLUE IC. FRU is protecting the PATI. According to fans reported, the whole building lights on, PR and police all gather downstair.
Jika berlaku pergaduhan esok di seluruh negara akibat daripada warga asing mengundi di negara ini, maka rakyat tahu SPR, JPN, KDN, Polis, umno dan BN adalah bertanggungjawab di atas segalanya.
Rakyat akan hukum umno dan bn serta kakitangan kerajaan berpangkat tinggi yg berkonspirasi dlm projek pengundi hantu dan projek ic bersiaplah kamu….

Potensi penipuan BN & SPR: Undi POS tentera, siapa yang pangkah?

undi pos1

kredit: jomkitabaca.wordpress.com/







SILAP MATA MAGIK MAGIC SPR CELAKA




Malaysia memang negara unik. semua benda unsangkarable boleh happen...........

1.  Enjin jet sebesar pokok sena boleh hilang sampai ke amerika selatan.  Polis tak  tahu, kastam tak tahu, imigresen tak tahu, DCA tak tahu, tentera tak tahu,.......MAGIC? MAGIK?

2.  Kapalterbang MH730 yang begitu besar boleh hilang tanpa kesan.  Sekejap laut China Selatan, Sekejap laut andaman, sekejap Lautan Hindi, sekejap Selat Melaka....last-last berakhir di Lautan Hindi (boleh tergantung-gantung ke?)......MAGIK? MAGIC?

3. PRK P76 Teluk Intan 31 Mei 2014:  

Semua orang tahu 2+2=4............., 7-2=5............,   2+3+4=9
tapi di Malaysia kenapa boleh kira begini?  MAGIC?, MAGIK?

cuba lihat dan kira betul-betul





SPR celaka cilaka celaka SPR cilaka celaka  SPR cilaka  cilaka celaka celaka celaka SPR cilaka celaka  SPR cilaka celaka SPR cilaka celaka SPR  celaka cilaka celaka cilaka SPR celaka cilaka celaka SPR celaka cilaka celaka cilaka celaka SPR cilaka celaka SPR cilaka celakacelaka SPR cilaka SPR celaka cilaka SPR celaka cilaka celaka celaka cilaka celaka cilaka celaka cilaka celaka cilaka celaka


Friday, 30 May 2014

LAPOR IMIGRESEN KALAU NAMPAK IBRAHIM ALI DI SARAWAK ''


kah kah kah kah he he he




Imigresen Sarawak meminta rakyat negeri Sarawak supaya melaporkan kepada pihak berkuasa sekiranya mereka mengetahui Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berada di negeri itu, lapor Utusan Borneo.

Pengarah Imigresen Sarawak, Datu Robert Lian berkata menyembunyikan maklumat itu boleh dianggap sebagai satu kesalahan.

“Jika ada rakyat negeri ini yang mengetahui bahawa Ibrahim Ali ada di Sarawak dan tidak melaporkan kepada pihak berkuasa maka orang tersebut boleh dianggap sebagai menentang Sarawak,” katanya seperti dipetik oleh akhbar itu.
Robert Lian mengulas desas-desus kononnya Ibrahim bolos ke Sarawak semasa Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Balingian pada Mac lepas.

Jelas beliau, pihaknya tidak mempunyai rekod kemasukan Ibrahim ke negeri itu. Jika ada pun, orang itu adalah individu lain yang mempunyai nama yang sama.

“Kami tidak ada rekod bahawa Datuk Ibrahim Ali ada (masuk Sarawak). Apa yang kami tahu, Datuk Ibrahim Ali umurnya 62 tahun. Orang boleh ada nama yang sama tetapi sudah pasti bukan dia. Dia tidak ada di sini pada waktu yang dikatakan itu.
“Dia masih dalam senarai sekatan. Kita tidak perlukan orang sepertinya dan kerana itu sekatan tersebut dikeluarkan," katanya seperti dipetik oleh akhbar The Borneo Post pula.
Jelas Robert, sekiranya ada gambar yang menunjukkan Presiden Perkasa itu berada di Sarawak, gambar tersebut mungkin diambil sebelum larangan berkenaan dikuatkuasakan oleh kerajaan negeri.

“Itu semua salah satu perbuatan untuk mengapi-apikan masyarakat dan cuba menunjukkan bahawa pihak Jabatan Imigresen kononnya tidak melakukan kerja," katanya mengulas mengenai pengedaran foto berkenaan.

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem pada Mac lalu mendedahkan Ibrahim adalah antara individu yang dilarang masuk ke Sarawak kerana negeri itu "tidak memerlukan ekstremis dan fanatik agama atau bangsa".

Semasa kempen pilihan raya kecil DUN Bailingan, kerajaan negeri Sarawak menyekat empat pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) iaitu Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail serta Ketua Wanita, Zuraida Kamaruddin; Naib Presiden, Tian Chua dan Pengarah Strategik, Rafizi Ramli daripada memasuki negeri itu.

kredit: beritapantas92

============================================

Komen aku:

Alangkah bestnya kalau semua negeri lakukan perkara yg sama.  kita akan lihat katak ini berenang-renang di laut cina selatan.  cilaka punya katak

Thursday, 29 May 2014

PERANGAI MENTERI HARAM JADAH. CILAKA!




Datuk Hasan Malek mencabar mana-mana pihak membuktikan beliau melakukan salah laku dalam membuat keputusan agar Bank Rakyat memberikan kemudahan bayaran balik pinjaman RM32 juta tanpa faedah kepada ahli perniagaan Deepak Jaikishan.

Walaupun persetujuan sebegitu tidak pernah dibuat sebelum ini, menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang sebelum ini enggan menjawab tentang pinjaman itu memberitahu The Malaysian Insider:"Semuanya dibuat dengan persetujuan lembaga."

"Saya bersedia menghadapi pembangkang sekiranya mereka mendakwa adanya salah laku.“Segala-galanya yang berlaku mengikut dasar kerajaan, undang-undang dan peraturan," katanya kepada The Malaysian Insider selepas menghadiri perhimpunan bulanan kementerian itu dan hari sambutan agensi penguatkuasaan di Putrajaya semalam.

Ahli Parlimen pembangkang mendesak Putrajaya dan Bank Negara menjelaskan bagaimana Deepak diberikan kemudahan sebegitu rupa.

Menteri itu pada mulanya enggan membincangkan perkara itu dan berkata bekas Pengerusi Bank Rakyat Tan Sri Sabbaruddin Chik dan bank sudah mengeluarkan kenyataan untuk menjelaskan isu itu.

"Mereka membuat kenyataan, termasuk kenyataan terbaru oleh Tan Sri (Sabbaruddin). Tiada apa yang tinggal untuk saya beri komen," katanya.

Tetapi selepas ditanya lagi, menteri itu berkata, semuanya dibuat melalui lembaga pengarah dan enggan memberikan komen lanjut.

Sabbaruddin, yang mendedahkan skandal itu, memberitahu The Malaysian Insider Deepak menggunakan jaringan politik untuk menyelesaikan pinjaman berjumlah RM32 juta kepada Bank Rakyat tanpa sebarang faedah ekoran campur tangan Hasan.

Dalam laporan The Malaysian Insider pada hari Isnin, Sabbaruddin mendakwa tempoh beliau sebagai pengerusi Bank Rakyat tidak disambung berikutan permohonan pinjaman dibuat oleh Deepak yang dikaitkan dengan Putrajaya.

Deepak meminta bantuan daripada Hasan, yang didakwa memberitahu bank: "Saya boleh memecat anda semua".

Peniaga permaidani itu menawarkan 120 cek post-dated untuk ditunaikan oleh bank dalam tempoh 10 tahun sebagai penyelesaian pinjamannya tanpa sebarang faedah.

Sabbaruddin memberitahu lembaga pengarah Bank Rakyat menolak kompromi yang ditawarkan oleh Deepak untuk menyelesaikan hutangnya.

MEnurut Sabbaruddin, selepas keputusan itu dibuat, Hasan tidak berpuas hati dan enggan menandatangani surat melanjutkan tempoh perkhidmatan beliau sebagai pengerusi Bank Rakyat.

Bank Rakyat berada di bawah bidang kuasa kementerian Hasan.

Walaupun Bank Negara bersetuju melanjutkan kontrak Sabbaruddin tetapi Hasan enggan menandatanganinya.

Sabbaruddin juga menunjukkan kepada The Malaysian Insider surat ditandatangani oleh Hasan yang mengarahkan Bank Rakyat meneruskannya mengikut syarat-syarat yang dipersetujui.

Insiden itu menjadi hangat apabila Pengarah Urusan Bank Rakyat Mustafa Razak diarah membangkitkan isu itu kepada ahli lembaga pengarah.

Lembaga diarahkan untuk bersetuju dengan kaedah pembayaran balik pada Mac.

Ahli Parlimen PAS, Datuk Mahfuz Omar, berkata Putrajaya perlu menjawab dakwaan yang mengatakan Hasan mengarahkan bank untuk memberi Deepak pengecualian itu.

Mahfuz yang juga ahli Parlimen Pokok Sena, mahu pentadbiran Najib menjelaskan sama ada layanan istimewa yang diberi kepada ahli perniagaan itu kerana kononnya beliau mempunyai maklumat mengenai ahli-ahli politik Malaysia peringkat tertinggi.

Mahfuz berkata, perjanjian penstrukturan semula pinjaman juga menunjukkan tadbir urus korporat bank itu teruk kerana ia menunjukkan ramai ahli politik terlibat dalam operasi institusi itu dan bukan dikendalikan oleh para profesional di kalangan ahli lembaga pengarah.

Ahli Parlimen Segambut daripada DAP, Lim Lip Eng turut menggesa Bank Negara memulakan segera siasatan berhubung dengan dakwaan yang dibuat oleh Sabbaruddin . –

Kredit: batu vs kayu



Komen aku:

Peringkat pertama....lembaga pengarah dah menolak terma penyelesaian tanpa faedah tersebut.



Peringkat kedua: menteri dah masuk campur untuk mendesak lembaga pengarah bersetuju dengan terma penyelesaian itu.....itu salah lakulah.... mangkok.

kalau Deepak boleh dapat penyelesaian hutang tanpa faedah,  bagaimana dengan nasib 2.5 juta peminjam lain yang dikenakan faedah 3.5 hingga 6 perarus???

CILAKA PUNYA MENTERI UMNO














PENYOKONG UMNO/BN MEMANG BODOH PIANG 2


sambungan......

6.









Makhluk ni bernama Mohd Zain bin Ibrahim.  Bomoh VIP UMNO dan juga 1 Malaysia.  Guna buah kelapa dan bubu dlm usaha mencari MH370.  Ritual kena buat di KLIA, tempat orang ramai.  bila ada cerita kata MH370 terjunam dkt Ostolia, dia pun nak pi Ostolia..  Kalau lu bomoh hebat....duduk kat mana pun boleh jumpa.  Sebab lu bomoh temberang,(sama macam parti yang dia juga UMNO)  MH370 berakhir di lautan hindi pun lu punya PM yang kasi tahu..  BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?


7.










Makhluk ni bernama Muhyiddin.  berasal dari negeri yang terbangang di Malaysia.  sekarang memegang jawatan TPM juga Menteri Pendidikan.  TPM paling bangang dalam sejarah Malaysia.  memperkenalkan PBS dalam pendidikan.  konon sesiapa saja boleh semak...info dihujung jari....tapi siapa yang nak masukkan data....guru!.  Kerja guru mengajar ke masukkan data.?  sekolah di Kapit, Julau, Kundasang, Ulu Tembeling semua nak masukkan data online cam ne?  Data pula beribu untuk satu subjek...gila punya program.  Lama-lama pelajar pun makin bangang kerana kurang diajar.....asyik masuk data saja.  BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?


8. 









Makhluk ni bernama Mohd Azri @papagomo. buat video dengar suara saja. gambar tak de, lepas tu goyang-goyang sedikit, lepas tu jatuhkan kamera. konon kamera tu terjatuh kerana diterkam Anwar.....hui ganasnya Anwar . Habis semua penyokong UMNO percaya.......begitu mudah si bangang UMNO diperdaya oleh makhluk ni. BODOH KE APA? ADA OTAK KE TAK?
9.








Makhluk ni bernama Ummi Hafilda.  Tinggal dengan kekasih di London selama 2 tahun.  tapi mengaku masih dara....he he ada ke? kerja dia memburukkan abangnya, dekat dgn pilihanraya muka dia akan keluar buat ceramah sana sini.  lepas pilihanraya.....senyap.  burukkan abang bergaduh dgn emak,  kata abangnya ada anak luar nikah, iparnya berzina dgn Anwar.  menceritakan keburukkan keluarga sama seperti meludah kelangit.  Yang herannya semua penyokong UMNO percaya.  BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?

10.










Makhluk ni bernama Hishamuddin. berasal dari negeri terbangang jugak. Sepupu kepada PM 1Malaysia. nak tunjuk berani pegang keris. kena sergah sekali terus terpelanting keris...auw auw. Kata penceroboh Lahad Datu tu pelancong. tidak bahaya. tiba tiba pelancong tu mengamuk bunuh orang....ha terkedu. Yang herannya pelancong tu boleh masuk bawa senjata, tanpa di kesan oleh kastam, marin, imigresen, navy. lepas tu tambah lagi satu...escom...bukan lagi baik...dua tiga kali lepas tu Sabah diceroboh lagi. apa kerja menteri ni aku pun tak tahu. Tiap tiap kali lepas pilihanraya dia dilantik jadi menteri kabinet ...tapi hampeh. belum cerita MH370 lagi


.......Bersambung.....bapak segala bodo piang

PENYOKONG UMNO/BN MEMANG BODOH PIANG


LIHAT NI DAN NILAI SENDIRI:

1.










Makhluk ni bernana AZMI. Hidup dengan menjadi pecacai membuat fitnah dalam blog. Mengaku ditipu oleh BN sebanyak RM240 juta.....TAPI...masih menjadi penyokong setia BN.  --- BODOH KE APA? ADA OTAK KE TAK?


2.







Makhluk ni seorang kutu lepak dari Pahang.  Dapat upah RM20. Terus serang dan tendang pintu besi pejabat DAP Pahang.  Kaki sakit, kena tahan dgn polis, mak bapa malu, doasa pun dapat.  Kononnya ahli DAP dari Penang hina Melayu,.  hoi bangang...dia kata "celaka UMNO" bukan "celaka Melayu"  BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?


3.


Makhluk ni orang kampung dari Teluk Intan.  Makhluk yang satu pihak lagi puteri UMNO datang bagi tepung, beras dan minyak. bekalan untuk 4 tahun???. dengan harapan orang kampung ni akan undi calon BN.  Makhluk Puteri ni ingat orang kampung ni bodoh ....rupanya mereka la yang bodoh,  BOS mereka sapu juta-juta dan duduk berehat senang lenang, mereka jadi pecacai dari rumah ke rumah.  kalau BN menang, cina tu jadi ADUN, elaun beribu. pengundi cina tetap pilih DAP..kamu dapat apa? (parti ketuanan melayu konon) BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?



4.









Makhluk ni bernama Reeeezal Naina, orang Melayu Kepala Batas memilih dia menjadi MP menggantikan Pak Lah.  Kepala Batas ni kawasan majoriti melayu (70%),  cina ada sikit, india ada sikit.  Macamana dalam ramai-ramai orang Melayu, mereka boleh pilih dia jadi wakil orang melayu.  mana otak orang melayu Kepala Batas?.  Mamak kerala ni hidup senang lenang,  bini tambah satu...satu...satu..........dah jadi tiga.....gundek tah berapa? dia bersedap-sedap dengan puki melayu.  Orang Melayu papa kedana motong getah.  BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?




5












Makhluk ni bernama Hassan Malek.  Seorang menteri dalam kabinet Najib.  Kata menteri ni....kalau ayam mahal...jangan makan ayam.  Kalau ikan mahal...jangan makan ikan.  kalau daging mahal...jangan maakan daging.  Kalau letrik mahal...jangan guna letrik.  Kalau minyak mahal...jangan guna minyak,  Kalau beras mahal...jangan makan beras.....habis rakyat nak buat apa???   Yang bangangnya macamana pengundi boleh pilih si bangang ni jadi MP.  lebih bangang lagi....PM 1MALAYSIA boleh lantik dia jadi menteri.  BODOH KE APA?  ADA OTAK KE TAK?






NAK TUNTUT PULAU BATU PUTIH.... BOLEH KE???


Johor mahu tuntut Pulau Batu Putih...boleh ke???

29 Mei 2014



JOHOR BAHRU - Kerajaan negeri Johor diminta menubuhkan satu pasukan khas bagi membuat rayuan membatalkan keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) berkaitan Pulau Batu Puteh.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menitahkan tuntutan itu bagi terus mengekalkan pulau tersebut milik Johor.

Titahnya sempena pembukaan penggal persidangan kedua dewan negeri Johor yang ke-13, di Bukit Timbalan, di sini, hari ini.


Komen aku:

Piiiiiiraaaahhhh.......habis tanah Johor satu persatu digadai kerana fulus,...konon nak dapatkan balik pulau batu putih. Jangan mimpilah.

Makin banyak akan hilang adalah.  Tengoklah di Iskandar Johor.....siapa pemiliknya???

Aku berani kata....hasrat ini tak akan berjaya.


SEMUA MENTERI BN TAKUT WARTAWAN KERANA MENIPU


1.

Najib Soalan Wartawan Pun Takut Jawab



CONTOH KES 1
Aduh, ajak debat takut, tapi bercakap berdekah-dekah, konon ohsem la sangat, rupanya asem....tu la najib kalau korang nak tau, baru terfikir rupanya kenapa najib takut nak debat dengan Anwar, soalan wartawan pun dia masih tak mampu nak jawab.

Dalam sidang media di Universiti Sains Malaysia di Pulau Pinang semalam, najib cuma ditanya sama ada beliau akan memberi keterangan di mahkamah Perancis memandangkan namanya dikemukakan sebagai saksi oleh Suaram ke mahkamah itu.

Tapi najib enggan mengulas apabila ditanya mengenai kes di mahkamah Perancis berhubung dakwaan bayaran kepada pegawai tinggi Malaysia berhubung pembelian kapal selam Scorpene.

"Saya tak mahu komen... Saya tak perlu komen, terima kasih," kata najib dalam satu sidang media tak sampai 10 minit dan terus segara tiba-tiba sidang media itu ditamatkan.

Panas punggung agaknya najib, kalau tidak pun mesti najib tengah sakit perut, Kita fikir yang positive aje la ye, kah..kah..kah..

Kenapa agaknya panas?, Air cond rosak ke atau perkataan "mahkamah Perancis" tu buat najib panas dalam. kah..kah..kah... sesama la fikir



CONTOH KES 2

Berbalik kepada cerita mengenai wartawan dari ABC News. Semalam Najib juga memberitahu selepas sidang media, sesi soal jawab akan ditutup. Jika ada mana2 wartawan yang mahu bertanyakan soalan mereka perlu hantar soalan dan soalan akan dijawab pada sidang media jam 5 petang. Namun pada semalam, sidang media pada jam 5 petang juga turut dibatalkan, yakni soalan2 para wartawan tidak terjawab langsung.

Salah seorang wartawan asing nampaknya tidak mengedahkan larangan tersebut. Apa yang berlaku ialah dia terus melulu ke arah Najib dan terus bertanyakan soalan. Namun sayangnya persoalan dia tidak dijawab bahkan dia diescort oleh pengawal keselamatan Najib (dijauhkan dari Najib) selepas bertanyakan soalan.

CONTOH KES 3

MH370: Bagi aku tiada yang baru di dalam "Khutbah" Najib. Selama seminggu hanya Hishamuddin saja yang berbelit-belit bercakap di hadapan ratusan media asing dan tempatan, semalam Najib muncul. Kita ingatkan tentu ada yang menarik serta positif yang Najib boleh kongsikan. Malangnya tiada. Malahan lebih hampa apabila Najib takut untuk ditanya oleh wartawan.

Malu kita ada pemimpin yang takut untuk berdepan dengan soalan wartawan. Takut apa? Memang tidak semua perkara boleh diberitahu kepada orang awam, tetapi apa salahnya sekadar menjawab soalan yang boleh dikongsikan bersama orang awam? Mana-mana yang dirasakan tidak perlu dijawab, beritahu saja tidak boleh dijawab atas alasan-alasan tertentu, keselamatan umpamanya. Tetapi langsung tidak mahu berdepan dengan wartawan ini amat meragukan dan memalukan.


CONTOH KES 4

Di Perth, Najib terus elak soalan media



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih kepada Australia berhubung peranannya mencari pesawat MH370 dalam lawatannya ke Perth hari ini.

Beliau bagaimanapun sekali lagi mengelak menjawab soalan.

Dalam sidang media yang disiarkan langsung oleh CNN menunjukkan Najib membaca kenyataan akhbar dan terus meninggalkan majlis selepas pihak media mula bertanya soalan.

CONTOH KES 5

PM Dolah, TPM Najib tak berani jumpa wartawan?

Kebiasaannya selepas mesyuarat MT UMNO, PM Dolah atau Timbalannya Najib akan mengadakan sidang akhbar, selepas mesyuarat selesai.

Tapi semalam lain ceritanya, PM Dolah tak buat sidang akhbar, Najib pun tak buat, SU Agung Tg Adnan pun tak buat. Wartawan yang menunggu betul2 hampa. Sebabnya nak tanya PM Dolah pasal keputusan PAS tolak muzakarah. Apa kata MT UMNO? Tapi PM Dolah tak buat sidang akhbar.

Kenapa PM Dolah? Tak berani ke berdepan dengan wartawan lagi? Takut ditanya macam2 pasal penolakan PAS itu. Yang bercakap tentang muzakarah dengan PAS hanya Mat Taib.

Sidang akhbar yang dijadualkan selepas mesyuarat lembaga disiplin UMNO pun turut dibatalkan. Kenapa? Apa dah jadi?


2.
Aduhai AHMAD MASLAN, ingat hebat & berani.. mau wartawan nak tanya lari langkah parit pun sanggup..!! Ahmad Maslan langkah parit, elak wartawan



  Ketua penerangan Umno Datuk Seri Ahmad Maslan enggan bertemu para wartawan Malaysiakini pada malam tadi untuk mengulas mengenai satu acara ganjil anjuran BN sebelum ini.

Menteri tersebut malah mengelak daripada meninggalkan majlis melalui pintu utama dan sanggup menyeberangi satu parit demi mengelak dari bersemuka dengan wartawan Malaysiakini dan KiniTV yang menunggunya.

Drama tersebut berlangsung pada kira-kira jam 10.40 malam tadi, selepas Ahmad menyampaikan satu ucapan berhubung cukai barangan dan perkhidmatan kepada kira-kira 50 orang di Kampung Padang Tembak Dalam, Teluk Intan.



3.

Hasan Malek takut kepada wartawan, kenapa?




Sikap berhati-hati calon DAP dalam pilihan raua kecil Telok Intan Dyana Sofya untuk tidak menjawab soalan-soalan pelik dari wartawan bagi mengelakkan dirinya terperangkap atau jawabannya dieksploit sebagai bahan kempen, mungkin tidak menjadi isu besar dan perkara sangat ganjil lagi apabila orang bertaraf menteri sendiri juga berbuat demikian.

Mernteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Hasan Malek (foto) juga dilaporkan meninggal majlis tergesa-gesa untuk mengelak dari ditanya wartawan berhubung skandal pinjaman Baank Rakyat kepada seorang ahli perniagaan karpet berbangsa India yang diberikan tanpa faedah.

Pegawai akhbar Hasan membantu menyalamatkan tindakan Hasan itu kononnya dia perlu segera kerana ada satu lagi acra yang hendak disertainya. Mengapa nampak culas Hasan kali ini kalau tidak dia sangat mesra dalam hal ehwal memberi tahu harga ayam tidak naik, ataupun kelebihan memakan gula bagi menjustifikasikan kenaikan mendadak harga gula.

Wednesday, 28 May 2014

MELAYU KE.......... KAYU

MELAYU KE KAYU


Satu Lagi Tajuk Akhbar Yang Buat Aku Gelak!
Adakah semua orang Melayu itu Islam?
Adakah semua orang Melayu itu orang UMNO?
Orang-orang asal di Sabah dan Sarawak itu Melayu Islam kah?
Orang-Orang keturunan Siam di Kelantan dan Kedah yang menjadi Ahli UMNO itu Islam dan Melayukah?
Utusan dan UMNO toksahlah nak membangkitkan sentimen perkauman bodoh!
Utusan ingat semua rakyat Malaysia bodoh seperti pengampu@penjilat di Utusankah?
Ini bukan di zaman tahun 50'an
Rakyat dan cerdik dan dah lama faham!

Aku bukan sokong India DAP yang celupar itu
Aku tengok calit kat dahinya tu pun aku dah meluat
Tapi aku benci sikap ganas orang-orang yang mengaku dirinya Islam!
Aku juga meyampah dengan sikap dan pandangan Utusan yang penuh kepuraan, ampu dan mengada-ngada....
Awang Selamat bukan berbisik lagi tapi dah meraung histeria

Hina Umno sama dengan hina Melayu-Islam, kata Utusan Malaysia
OLEH JAMILAH KAMARUDIN
MAY 25, 2014
Dalam ruangan 'Bisik-bisik Awang Selamat' ditulis, provokasi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima RSN Rayer dengan mengatakan 'Umno celaka' keterlaluan dan mengundang kemarahan ramai pihak. – Gambar The Malaysian Insider, 25 Mei, 2014
Penghinaan terhadap Umno dengan mengatakan parti itu sebagai 'celaka' boleh dianggap sebagai menghina Islam dan Melayu kerana parti itu dinaungi ramai orang Melayu dan Islam, kata kolumnis Utusan Malaysia, Awang Selamat hari ini.
Dalam ruangan "Bisik-bisik Awang Selamat" beliau berkata, provokasi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima RSN Rayer dengan mengatakan "Umno celaka" keterlaluan dan mengundang kemarahan ramai pihak.
"Jangan salahkan pihak lain jika berlaku tindak balas. Ekstremisme mengundang ekstremisme," kata Awang Selamat dalam Mingguan Malaysia hari ini.
Menurut Awang Selamat, tindakan Rayer yang enggan memohon maaf bagi pihak parti boleh diandaikan mendapat restu DAP apabila Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng juga enggan berbuat demikian.Awang Selamat berkata, DAP sekali lagi menobatkan diri mereka sebagai parti paling rasis kerana setiap kali ada sahaja pemimpinnya yang menghasut, menghina agama dan kaum lain serta memaki hamun.
Katanya, insiden itu membuktikan DAP membawa standard mangkuk tandas ke dalam Dewan.
Akhbar milik Umno itu turut menyeru rakyat Malaysia menasihati Rayer supaya menjalani rawatan kaunseling supaya dapat menjaga tutur kata dan akhlak, sebelum ditempah kecelakaan diri angkara penyakitnya sendiri.
"Awang tertanya-tanya apakah beliau kurang kasih sayang, membesar dengan mencarut, celaru mindanya atau sentiasa mimpi dirasuk syaitan celupar, yang diharap jawapannya - tidak.
"Nasihat Awang, beliau perlu menjalani segera rawatan kaunseling. Malu DAP, ada pemimpin seperti itu yang tidak tahu membezakan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan tandas awam yang seminggu tidak bercuci," katanya.
Rayer pada Selasa lalu mengeluarkan perkataan 'Umno celaka' semasa perbahasan sidang DUN Pulau Pinang, sekaligus mencetuskan kemarahan dan beberapa siri protes Umno terhadap DAP.

Tidak berpuas hati dengan Rayer, sekumpulan 60 Pemuda Umno mengganggu persidangan apabila menceroboh masuk DUN pada Rabu lalu, menyebabkan 12 orang ditahan polis namun kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis.

Di Kuala Lumpur, kira-kira 50 anggota Pemuda Umno Wilayah Persekutuan membawa sepanduk mengadakan protes dihadapan Ibu Pejabat DAP di Kuala Lumpur mengugut untuk membakar bangunan dan merosakkan papan tanda DAP.
Mereka kemudiannya menyerahkan memorandum kepada Pengarah Strategi DAP, Dr Ong Kian Ming.

Manakala di Pahang, insiden baling telur dilakukan kumpulan Pemuda Umno dan badan bukan kerajaan (NGO) Melayu yang membawa bendera negeri dan menyerang pejabat DAP di Kuantan pada Jumaat lalu.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi turut menyokong tindakan ganas dan mengugut itu apabila menyifatkannya sebagai satu balasan yang perlu dibayar DAP kerana membiarkan ahlinya menghina Umno. – 25 Mei, 2014.


kredit: mountdweller



komen aku:

aku sokong 100 peratus kata admin ni..

Cara dan gaya bukan cara MELAYU dan bukan cara ISLAM

ini adalah cara KAYU dan LEMBU